FAQ veelgesteld

Bent u uw toegangspas verloren of kwijt?
U regelt een nieuwe toegangspas bij de klantenservice van Blink of via mijnblink.nl. U ontvangt een nieuwe toegangspas en uw oude wordt geblokkeerd, om misbruik te voorkomen. In dit geval zijn er kosten verbonden aan het aanvragen van een nieuwe toegangspas.

Is uw toegangspas beschadigd?
Dan kan het zijn dat de scan bij de toegangspoort hem niet goed meer kan lezen. De toegangspas zal bij de poort worden ingenomen. U regelt gratis een nieuwe toegangspas bij de klantenservice van Blink.

Bent u verhuisd en is op uw nieuwe adres geen toegangspas aanwezig?
U regelt gratis een toegangspas bij de klantenservice van Blink en via mijnblink.nl.

De kroonringen zijn geplaatst door Blink, in samenwerking met de gemeente en op advies van onze inwoners. Kroonringen hebben veel voordelen; een nettere straat, geen zwerfvuil meer etc. Natuurlijk zijn er ook nadelen. Maar klachten over de kroonringen worden alleen in behandeling genomen als er een onveilige situatie ontstaat. Het aanvragen van (extra) kroonringen is niet meer mogelijk.

Via de afvalbalie op de website kunt u een melding maken dat uw container kapot is. Ga hiervoor naar ‘probleem of klacht melden’ en doorloop de stappen om de melding te voltooien. U kunt ook contact opnemen met de klantenservice via 0800 – 0492 of stuur een email naar klantenservice@mijnblink.nl

Via de afvalbalie op de website kunt u een melding maken dat de container niet geledigd is. Ga hiervoor naar ‘probleem of klacht melden’ en doorloop de stappen om de melding te voltooien. U kunt ook contact opnemen met de klantenservice via 0800 – 0492 of stuur een email naar klantenservice@mijnblink.nl

Een overzicht van wanneer bij u wordt ingezameld vindt u op de PDFafvalkalender 2020 of via www.mijnblink.nl(externe link). Het PMD, GFT en oud papier wordt elke twee weken ingezameld, en het restafval elke vier weken. In het buitengebied geldt voor GFT een aanmeldsysteem: u moet uw bak uiterlijk twee dagen voor de inzamelronde aanmelden. Dit kan via 0800-0492 of via info@blinkafval.nl(link stuurt een e-mail)  

U kunt gratis groene pmd-zakken ophalen bij de Laarbeekse supermarkten (m.u.v. Aldi), het gemeentehuis, de milieustraat of bij de dorpsservicepunten (Zorgboogcentrum Mariëngaarde in Aarle-Rixtel, Dorpshuis Lieshout en Buurthuis Mariahout).

U kunt een nieuw rijbewijs aanvragen bij Burgerzaken in het gemeentehuis van Laarbeek. Neem uw oude rijbewijs mee en één recente (niet ouder dan een half jaar) kleurenpasfoto (pasfoto-eisen). 

Voor dit product moet u een afspraak maken
U kunt online een afspraak maken of telefonisch via telefoonnummer 0492 469 700.
U dient een geldig identiteitsbewijs (paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs) mee te nemen.

Wij werken alleen op afspraak

  • Maak alleen een afspraak als dit echt nodig is. Wij hebben tijdelijke corona-maatregelen genomen en kunnen hierdoor minder klanten helpen.
  • Heeft u gezondheidsklachten, zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Blijf dan thuis en stel uw afspraak uit.
  • Annuleer uw afspraak wanneer u niet komt.

Als gevolg van het coronavirus kunt u voor onze producten beperkt afspraken maken. U vindt hier meer informatie over onze aangepaste dienstverlening. Heeft u vragen, een spoedgeval, of lukt het niet een passende afspraak te maken? Bel dan vooral met ons Klant Contact Centrum (0492 469 700). Wij helpen u graag en zoeken samen met u naar een passende oplossing.

Algemeen bankrekeningnummer
NL91 BNGH 0285 000 721

De milieustraat vindt u aan de Stater 2 in Lieshout.
Tijdens openingstijden is de milieustraat telefonisch bereikbaar op: 0499 422 775.

De milieustraat is geopend op:

  • Woe t/m vrij: van 13.00 tot 17.00 uur
  • Zaterdag:     van 09.00 tot 16.00 uur

Als een rijbewijs, paspoort of identiteitskaart gestolen of verloren is, hoeft u geen aangifte meer te doen bij de politie. Bij de aanvraag van uw nieuwe document wordt tegelijkertijd de aangifte van vermissing van het oude document verwerkt.Als u geen nieuw document nodig heeft, moet u ook aangifte doen en ook dan gaat u daarvoor naar het gemeentehuis. Aangifte moet u altijd persoonlijk doen en kan ook niet digitaal of per telefoon. De gemeente rekent voor deze nieuwe dienstverlening geen extra kosten. Voor de aanvraag van een nieuw document dient u kosten te betalen.