Adresonderzoek aanvragen
Beschrijving
Staat er iemand op uw adres ingeschreven die er niet (meer) woont? Dan kunt u misschien geen huurtoeslag krijgen. Ook kan een persoon die onterecht op een adres staat ingeschreven fraude plegen. Het is belangrijk dat de gegevens kloppen. U kunt bij de gemeente een adresonderzoek aanvragen. Ook instanties die gebruik maken van de gegevens uit de basisregistratie personen (BRP) kunnen om een adresonderzoek vragen.
Hoe u het regelt
U regelt een aanvraag voor een adresonderzoek schriftelijk of persoonlijk in het gemeentehuis.
Schriftelijk
Neemt u eerst telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 0492 469 700 . Wij sturen u een formulier op. Het ingevulde formulier kunt u sturen naar Postbus 190, 5740 AD Beek en Donk.
Persoonlijk in het gemeentehuis
U maakt hiervoor een afspraak.
Wat u nodig heeft
U heeft de volgende gegevens nodig voor het aanvragen van een adresonderzoek.
- Uw geldige identiteitsbewijs.
- Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning.
- Als u ze heeft de gegevens van de andere betrokken personen.
Wat u moet weten
Als de gemeente het adresonderzoek beëindigt, stellen wij u op de hoogte van de resultaten. De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven uit de BRP of inschrijven op een nieuw adres. Een onderzoek zal ongeveer 2 maanden duren.
De kosten
Het aanvragen van een adresonderzoek is gratis.
Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag. Neem tijdens kantooruren contact op met ons Klant Contact Centrum via telefoonnummer 0492 469 700.