adult iconBriefadres

Beschrijving

U kunt alleen een briefadres gebruiken als u tijdelijk geen vast woon- of verblijfadres heeft of als u verblijft in een instelling. Een briefadres is het adres van een familielid, vriend, kennis of instelling. Overheidsinstellingen sturen uw post naar dit adres. De ontvanger zorgt ervoor dat de post bij u terechtkomt. U vraagt een briefadres aan in de gemeente waar het briefadres is.

Hoe u het regelt

U regelt een briefadres persoonlijk in het gemeentehuis. Afhankelijk van uw situatie kunt u een briefadres ook schriftelijk aanvragen.

Persoonlijk in het gemeentehuis

  • Download het aanvraagformulier 
  • U en diegene bij wie u het briefadres heeft vullen het formulier in en ondertekenen het (klik op invullen en ondertekenen).
  • U regelt de aanvraag persoonlijk in het gemeentehuis.

U maakt hiervoor een afspraak, Klik hier om een afspraak te maken

Schriftelijk

U verblijft (tijdelijk) in een instelling? U kunt het briefadres ook schriftelijk regelen.

  • Download het aanvraagformulier 
  • U en diegene bij wie u het briefadres heeft,  vullen het formulier in en ondertekenen het.
  • Stuur het ingevulde en ondertekende formulier naar: Postbus 190, 5740 AD Beek en Donk. Denkt u aan het meesturen van de legitimatiebewijzen.

U heeft geen vast woonadres?

U kunt de aanvraag niet schriftelijk regelen.

Wat u nodig heeft

  • Uw legitimatiebewijs
  • Een legitimatiebewijs van de hoofdbewoner/ eigenaar van het briefadres
  • De schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/ eigenaar van het briefadres
  • Het ingevulde en ondertekende aanvraagformulier briefadres met uw motivatie waarom u een briefadres nodig heeft.

Wat u moet weten

De belangrijkste voorwaarden om een briefadres aan te vragen zijn:

  • U heeft een goede reden voor uw aanvraag. Het kan zijn dat u:

- tijdelijk geen vast woonadres heeft

- verblijft in een instelling, zoals bijvoorbeeld in een gevangenis, psychiatrische inrichting of een zorg- en veiligheidshuis

- bedreigd wordt, of om andere veiligheidsredenen niet wilt dat uw verblijfplaats bekend is.

  • Het briefadres is in Nederland
  • Het briefadres is geen postbus
  • U heeft toestemming van de hoofdbewoner of eigenaar van het briefadres

Het hebben van een briefadres kan gevolgen hebben voor toeslagen of uitkeringen. Ga zelf na bij bijvoorbeeld de belastingdienst, UWV etc. wat dit voor uw situatie betekent.

De kosten

Het aanvragen van een briefadres is gratis.

Heeft u nog vragen?

Wij helpen u graag. Neemt u tijdens kantooruren contact op met ons Klant Contact Centrum 0492 469 700.

Contact

Telefoon: 0492 469 700

E-mail: gemeente@laarbeek.nl 

Bezoekadres:

Koppelstraat 37 
5741 GA Beek en Donk

Postadres:

Postbus 190
5740 AD Beek en Donk

Algemeen bankrekeningnummer:

NL91 BNGH 0285 000 721

KVK-nummer:

17279582

Openingstijden 

Maandag, dinsdag, donderdag: 9.00 tot 17.00 uur
Woensdag: 9.00 tot 19.30 uur
Vrijdag: 9.00 tot 12.30 uur

Wij zijn bereikbaar via

© 2023 Gemeente Laarbeek