Toekennen Huisnummer

Beschrijving

Huizen, bedrijfspanden, winkels, kerken enzovoort krijgen allemaal een adres met huisnummer van de gemeente. Alle adressen zijn opgenomen in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Heeft u een nieuw gebouwd huis gekocht of gehuurd? En weet u niet wat het huisnummer is? Dan kunt u het huisnummer bij ons opvragen. Wordt een bestaand gebouw gesplitst of vervangen door meerdere woningen? Dan kunt u bij de gemeente terecht voor nieuwe huisnummers.

Hoe u het regelt

Het opvragen of aanvragen van een huisnummer regelt u telefonisch of per mail. Tijdens openingstijden belt u met ons Klant Contact Centrum 0492 469 700. U kunt uw mail sturen naar gemeente@laarbeek.nl.

Wat heeft u nodig

Het verlenen van een huisnummer is vaak gekoppeld aan een omgevingsvergunning.

Wat u moet weten

De voorwaarden om een huisnummer in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) aan te vragen of wijzigen zijn best ingewikkeld. Wij geven u graag informatie die bij uw situatie past. Daarvoor belt of mailt u met onze gemeente.

De kosten

Het aanvragen van een huisnummer is gratis.

Heeft u nog vragen?

Wij helpen u graag. Belt u tijdens openingstijden met ons Klant Contact Centrum 0492 469 700. Of mail naar gemeente@laarbeek.nl.

Meer informatie