Servicenormen gemeente Laarbeek
Beschrijving
De gemeente Laarbeek staat graag voor u klaar. Wij vinden het erg belangrijk dat u als inwoner of ondernemer makkelijk de weg vindt naar onze gemeente en dat u snel en correct geholpen wordt, ook online.
Wij zijn constant bezig met het verbeteren van onze dienstverlening. Daarnaast vinden we het belangrijk dat u weet wat u van ons kunt verwachten als u contact met ons opneemt. Daarom hebben wij servicenormen opgesteld. Servicenormen zijn regels waaraan onze dienstverlening moet voldoen. Dit begint bij heldere afspraken over termijnen en de wijze waarop een product of dienst geleverd wordt. Dat schept duidelijkheid.
Hoe u het regelt
Servicenormen gemeente Laarbeek
Telefoon 0492 469 700
U kunt ons bellen op de volgende tijden:
Maandag t/m donderdag: 9.00 tot 17.00 uur
Woensdag: 9.00 tot 19.30 uur
Vrijdag: 9.00 tot 12.30 uur
Wij proberen uw vraag direct te beantwoorden, of u door te verbinden met een collega. Als dit niet lukt, bellen wij u binnen 2 werkdagen terug. Als dit niet mogelijk is, dan laten wij u dit weten.
Balie > gemeentehuis Laarbeek, Koppelstraat 37 Beek en Donk
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, werken wij op afspraak. U kunt via internet of telefoon een afspraak maken. Natuurlijk kunt u altijd binnen lopen voor het maken van een afspraak. Als er op dat moment ruimte is, dan helpen wij u meteen. Wanneer dit niet kan, maken wij een afspraak voor u. Wilt u graag meer privacy? Dan kunt u vragen om een aparte spreekkamer.
Bekijk hier onze openingstijden
Internet > website van de gemeente Laarbeek
Via onze website zijn digitale diensten altijd beschikbaar. De informatie op onze website klopt en is begrijpelijk. We willen steeds meer producten en diensten digitaal aanbieden.
E-mail > gemeente@laarbeek.nl
Als u ons een e-mail stuurt op het algemene e-mailadres, dan ontvangt u meteen een automatisch ontvangstbericht. U ontvangt binnen 2 werkdagen een antwoord op uw vraag. Lukt dit niet? Dan ontvangt u binnen 2 dagen een voortgangsbericht, waarin staat wat u van ons mag verwachten.
Brief > Postbus 190, 5740 AD Beek en Donk
Als u ons een brief stuurt ontvangt u binnen 2 werkdagen een ontvangstbericht. Wij beantwoorden uw brief binnen de (wettelijke) termijnen. Als dat niet lukt, laten wij u weten dat het antwoord langer duurt.
Sociale media > Facebook en Twitter
Via sociale media kunt u uw vragen of opmerkingen 24 uur per dag, 7 dagen per week sturen. U ontvangt binnen 2 werkdagen een voortgangsbericht of een antwoord.
Wat u moet weten
Dit mag u van ons verwachten:
- Wij staan u altijd open, respectvol en professioneel te woord.
- Wij vinden het belangrijk dat u ons goed begrijpt. Daarom gebruiken we begrijpelijke en duidelijke taal.
- Wij informeren u goed en volledig. Blijft er toch iets onduidelijk? Geef dit gerust aan! Wij zijn er om ú te helpen.
- Wij beschermen uw privacy. Persoonlijke gegevens en vertrouwelijke informatie gebruiken we alleen waarvoor dit nodig is.
- Wij denken met u mee. Zo laten wij u minimaal 1 maand voor het verlopen van uw paspoort of identiteitskaart weten dat u deze moet vernieuwen.
- Wij houden ons aan onze afspraken. Wanneer dit niet mogelijk is, laten we u dit weten. Ook geven we aan wanneer u alsnog een antwoord kunt verwachten.
Vragen, tips of ideeën? Of bent u niet tevreden over onze dienstverlening?
Laat het ons weten! Door uw tips kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren. Wij vinden uw mening dan ook erg waardevol. Stuur een mail naar kcc@laarbeek.nl en u hoort van ons wat we hiermee gaan doen.
Is dit niet voldoende en wilt u een klacht indienen?
Bekijk hier onze klachtenprocedure. Wij nemen uw klacht natuurlijk heel serieus. En we zien het als een leermoment om onze dienstverlening verder te verbeteren.
Tips voor een snelle service
- Regel het digitaal: U kunt steeds meer zaken regelen via internet. Kijk hier wat u digitaal kunt regelen en wat niet.
- Bereid uw bezoek thuis voor: Op deze website vindt u wat u mee moet nemen voor bijvoorbeeld het aanvragen van een paspoort.
- Maak een afspraak: De gemeente Laarbeek werkt op afspraak. Wij raden wij u aan op tijd een afspraak te maken voor uw aanvragen aan de gemeentebalie.
Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag. Belt u tijdens openingstijden naar ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer 0492 469 700.